Kjøpsbetingelser

1. Kjøp

Alle produkter vi selger kan brukes i Norge. Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp først når Interconnect AS har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ved feil eller mangler i bl.a. prisopplysning, leveringstid etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Om du ikke er fornøyd med Interconnects korrigeringer eller synes at produktinformasjonen er feilaktig kan du selvsagt velge å kansellere din ordre.

Interconnect AS inngår avtale kun med myndige personer, alternativt umyndige med verge, samt juridisk person. Er du under myndighetsalder, må en foresatt handle for deg. Når du legger en bestilling på produkter eller tjenester på www.interconnect.no godkjenner du automatisk våre allmenne vilkår. Alle produkter solgt gjennom www.interconnect.no forblir Interconnects eiendom til de blir betalt.

Ved bestilling kan avtaler kun inngås på norsk. Avtalen arkiveres hos Interconnect AS.


2. Pris og betaling

2.1 Pris

Alle priser angis inklusive 25% moms. Ved bekreftet bestilling kan prisene kun endres av omstendigheter som Interconnect AS ikke råder over, f.eks. vesentlig endring av råvarepriser, valutaendringer eller endring av momssatsen. Fraktkostnad kommer i tillegg dersom kjøpesummen er under kr 2000,00. Vårt lager ligger i Bærum kommune og alle varer sendes fra dette lager.

2.2 Tilbakebetaling

Dette håndteres av Klarna. Se hvordan dette håndteres her:
https://www.klarna.com/no/kundeservice/leveranser-og-retur

2.3 Betalingsmåte

BETALING MED FAKTURA
Vi tilbyr Klarna faktura i samarbeid med Klarna. Betalingsfristen er 14 dager. Hvis du velger å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostander om du ikke ønsker å forlenge betalingsfristen ut over 14 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.
Når du velger å betale med Klarna faktura må du oppgi ditt personnummer. Det blir brukt for å hente din folkeregistrerte adresse. Varene kan ikke sendes til en annen adresse. Dette er for å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp må du betale med kort. Vi lagrer ikke personnummeret i våre systemer.

Faktura sendes deg på e-post når vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.

Ved å velge Klarna faktura får du
• Trygghet til å handle uten å oppgi din kredittkortinformasjon
• Mulighet til å handle gjennom å bare oppgi ditt personnummer
• Mulighet til å se varen før du betaler
• Handle enkelt, trygt og raskt på nettet

 

3. Levering

3.1 Leveringstid

Raskeste leveringstid er 1-5 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling. Unntak er til øyer og de nordligste delene av Norge, hvor det kan ta ytterligere opp til 3 dager innen leveransen kommer fram. Når en eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager, prøver vi så raskt som mulig, via e-post, å gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres. I de tilfeller en vare må bestilles fra leverandør så kan leveringstiden være noe lengre. Meldinger om evt. avvik fra den normale leveringstiden eller informasjonen på vår internett side får du i samband med ordrebekreftelsen. Du har da naturligvis rett til å heve avtalen eller eventuelt endre din bestilling. Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser. Du betaler ingen ekstra fraktkostnad for dette.

3.2 Leveringsmåte

Interconnect AS benytter PostNord sine fraktløsninger.

MyPack - Bestillinger som veier inntil 35 kg eller ikke overstiger maks lengde: 240 cm eller Lengde + omkrets maks 360 cm sendes som MyPack Det innebærer at leveransen ankommer ditt nærmeste MyPack utleveringssted. Det kan være f.eks. en lokal Coop butikk i ditt nærmiljø.
Melding om ankommet pakke sendes mottakerens e-postadresse og/eller som en sms.
Forsendelser som er for store og/eller for tunge til å sendes med MyPack vil bli behandlet individuelt fra gang til gang for å sikre den beste og mest effektive levering til kunden.

3.3 Leveranseforsinkelse

Om det oppstår forsinkelse med leveransen får du beskjed via e-post. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved forsinkelse. Vi vil gjøre alt som står i vår makt for å fullføre din bestilling. Det kan imidlertid oppstå situasjoner som gjør det umulig for oss å fullføre en bestilling, f.eks. om vår leverandør ikke kan levere etter avtale. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss alt erstatningsansvar ved leveranseforsinkelser.

3.5 Transportrisikoen

Vi står for transportrisikoen, d.v.s. risikoen for at varen skades eller kommer på avveie under transporten fra vårt lager til deg. Interconnect AS besiktiger hver forsendelse nøye før den sendes til deg. Skulle produktet likevel være skadd eller feilekspedert vil Interconnect AS kostnadsfritt ordne feilen.

3.6 Transportskader/Feilekspedering

Det er viktig at du utfører en korrekt feilanmeldelse.

Synlige feil: Anmerket på utleveringsbilag når du mottar varen på utleveringsstedet. Skaden skal meldes til Interconnects kundeservice umiddelbart på e-post: service@interconnect.no. Ta alltid bilder av emballasje og produkt som du sender til oss i samme mail. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på service@interconnect.no med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen.

Skjulte feil: Dette må meldes innen 3 dager til Interconnects kundeservice på e-post: service@interconnect.no. Når Interconnect AS sender en pakke til deg står Interconnect AS for risikoen. Ved retur til Interconnect AS står du for risikoen, enten det gjelder retur på åpent kjøp, service, garantisaker eller reklamasjon. Tenk derfor på å emballere produktet nøye, og bruk alltid indre emballasje. Hvis du benytter angreretten skal produktet returneres i tilsvarende fabrikkny tilstand og i uskadet original emballasje inkludert alt medfølgende tilbehør og brukermanualer. Vi forbeholder oss retten til å avkorte tilbakebetalingen av kjøpesummen hvis du som kunde ikke følger disse instrukser.

3.7 Del ordre

Om noen av artiklene du har bestilt har en vesentlig lengre leveringstid enn øvrige artikler, kan vi i visse tilfeller dele opp bestillingen. Som kunde behøver du aldri å betale mer enn den opprinnelige avtalte fraktkostnaden.

3.8 Ordrer som ikke hentes

Om du ikke henter din ordre på utleveringsstedet vil vi belaste deg kr. 350,- for våre kostnader.

 

4. Garanti

4.1 Garantiens lengde

Vi gir deg 2 års garanti på de fleste produktene i vårt sortiment. For bærbar lyd gjelder 1 års garanti. I de tilfellene der leverandøren gir en bedre garanti, får du selvfølgelig den utvidete garantitiden.
Forbruksvarer og tilbehør som f.eks. batteri og ladere følger leverandørens garanti, som kan være kortere enn et år.

4.2 Garantiens omfang

Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som fremkommer under garantiperioden.
Produktgarantien gjelder ikke de feil som oppstår ved, eller etter at du selv har endret på produktets funksjon eller utseende, f.eks. ombygging, oppgradering eller annen konfigurering av produktet uten å ha fått en skriftlig godkjennelse fra Interconnect AS

4.3 Undersøkelse

Før en garantireparasjon eller garantiutbytte kan godkjennes må produktet returneres Interconnect AS. Vi vil hurtigst mulig undersøke ditt produkt. Hvis det etter undersøkelse konstateres at det dreier seg om en selvforskyldt feil (inkludert feilinnstilt vare, feil oppstått p.g.a. uaktsomhet, ytre påvirkning og overbelastning etc) har Interconnect AS rett til å fakturere kostnad for undersøkelse.

4.4 Utnyttelse av garantien

Din kjøpskvittering er ditt garantibevis. Det finnes vedlagt i e-posten som ble sendt til deg samme dag som vi plukket og pakket din ordre. Ta godt vare på dokumentet, da det et praktisk dokument å ha dersom du skal benytte deg av din garanti eller angrerett. Kjøpskvittering er også viktig å kunne fremvise forsikringsselskapet ved f.eks. innbrudd.

 

5. Angrerett

5.1 Allment

I følge angrerettloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Ytterligere informasjon om angrerettloven finner du i våre kjøpsbetingelser. Angrefristskjema og informasjon om angrerettloven vedlegges ordrebekreftelsen ved bestilling.

Hvordan får jeg bruke produktet?

Dersom du ønsker å returnere produkt må dette meldes til Interconnect AS senest 14 dager etter at du har mottatt produktet.

Om du velger å benytte deg av din angrerett, ber vi deg tenke på at produktet skal være i vesentlig uforandret stand, dvs. ikke ødelagt eller skadet. Tenk på at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned produktet, og bruk kun original produktkartong/produktemballasje og medfølgende innpakkingsemballasje, samt evt. ytterkartong eller minst likeverdig fraktemballasje som varen ankom med. Et tips er derfor å ta vare på all original emballasje samt kartonger til du er sikker på om du ønsker å beholde varen. Varen skal returneres i komplett stand, det innebærer at alt tilbehør som f.eks. fjernkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. skal inngå i returen.

Interconnect AS forbeholder seg retten til å debitere en selvkostnadspris for manglende deler ved en ikke-komplett retur til oss. Manglende fjernkontroll og eller annet tilbehør debiteres f.eks. med kr. 500,-. Interconnect AS tar ikke imot returpakker som sendes i oppkrav.

Slik returnerer du en vare

Skriv ut og fyll ut angrefristskjema eller returskjema som finnes vedlagt i e-posten som ble sendt til deg samme dag som vi plukket og pakket din ordre. Ved å gjøre dette hjelper du oss, slik at vi kan gi deg en bedre og raskere service.

Om din returpakke ligger innenfor grensen for” Servicepakke” kan du poste den via ditt postkontor eller Post i Butikk.

Om pakken du skal returnere ligger utenfor grensen for” Servicepakke” skal du kontakte oss på e-post service@interconnect.no. Dette for å bestille en opphenting av pakken hjemme hos deg. Betaling for returfrakt justerer vi i forbindelse med tilbakebetalingen fra oss.

Kjøperen har ansvaret for risikoen til pakken til den er levert hos selger. Vi anbefaler å sende returen som en sporbar pakke eller som rekommandert post. For at vi lettere skal kunne finne din retur er det bra om du melder inn med et sporingsnummer fra posten. Husk å ta godt vare på kvitteringen.

Om du som kunde benytter angreretten står du for returfrakten. Øvrige kostnader som varens pris og frakt fra Interconnect AS til deg som kunde tilbakebetales såfremt betingelser om korrekt retur er oppfylt av deg som kunde.
Ved retur skal kun denne adressen benyttes: Interconnect AS, Griniveien 159, 1359 Eiksmarka

5.2 Unntak

Angreretten gjelder ikke dersom:

Det på forhånd eksplisitt er en avtale om at produktet er en bestillingsvare hos Interconnect AS og derfor er en vare som aldri lagerføres ordinært av oss.
Programvare har brutt forsegling og nedlastet programvare som er levert til sluttbruker.

 

6. Reklamasjon

Hvis det oppdages feil eller mangel må kunden, innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget feilen/mangelen, gi selgeren melding om at han eller hun vil reklamere dette. Reklamasjon må senest skje to år etter at produktet er kjøpt. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. F.eks. for kostbare høyttalere og hjemmekinoanlegg o.l. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

 

7. Hjelp ved angrerett, garantier eller reklamasjon

Ved garantisaker (punkt 4), angrerett (punkt5) samt reklamasjon (punkt 6) trenger vi din hjelp for å se til at produktet kommer til rett sted. Ved garantisaker kommer vi enten å henvise deg til et verksted gjennom å bestille en fraktseddel, eller gi deg kontaktinformasjon slik at du selv kan kontakte dem. Ønsker du å benytte deg av angrefristen må du selv stå for transporten tilbake til oss. Kontakt oss alltid før du returnerer en vare.

 

8. Miljøansvar

Interconnect AS tar produsentansvar i henhold til forskrifter fra 16. mars 1998 om kasserte elektriske og elektroniske produkter (EE forskriften) gjennom vårt samarbeid med El-Retur. Dette betyr at du kostnadsfritt kan levere inn ditt kasserte produkt for miljømessig resirkulering hos din kommunes innsamlingsplass.


9. Konfidensialitet og sikkerhet, Personlige opplysninger

Når du legger inn din bestilling hos oss oppgir du personlige opplysninger som ditt navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker dine personlige opplysninger i vår virksomhet for å kunne fullføre vår handel med deg. Vi dokumenterer også all skriftlig kommunikasjon vi har med deg via e-post for å kunne gi deg den servicen du forventer av oss.

Interconnect AS deler aldri dine personlige opplysninger med en tredje part. Om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev kan vi sende informasjon og tilbud til deg via e-post. Dette kan enkelt avbestilles via aktuelt nyhetsbrev eller via kontakt med vår kundeservice. I følge Loven om Personopplysning har du rett til å få tilgang til informasjonen vi har registrert om deg. Om disse er feilaktige, ufullstendige eller irrelevante, kan du kreve at informasjonen slettes ved å kontakte vår oss.

Cookies - En cookie er en tekstfil som sendes fra en webside, f. eks www.interconnect.no til din datamaskin, og lagres enten i maskinens minne (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbaserte cookies). Vi benytter oss av begge disse cookie typene. Tekstbaserte cookies brukes for å lagre innloggingsinformasjon samt din handlevogn når du surfer på våre sider. De sistnevnte slettes fra minnet så fort du lukker nettleseren din. Om nettleseren din er innstilt på å ikke akseptere cookies, har du ikke mulighet til å bestille varer via internett. Du kan enkelt endre denne innstillingen i nettleseren.

NB! Vi bruker aldri cookies for å lagre personlig informasjon om deg.


10. Øvrig

Klager eller ros vedrørende Interconnects tjenester eller produkter kan alltid sendes på e-post service@interconnect.no. Om du fortsatt ikke er fornøyd kan du kontakte ditt lokale forbrukerombud. Interconnect AS følger alltid anbefalingene fra forbrukerrådet.


11. Kontakt

Interconnect AS

Postboks 118

1332 Østerås

Tlf: 67166400

e-post: service@interconnect.no

Foretaksnummer: 948 570 262